<آیت ا... سید احمد خاتمی: شورای نگهبان با غوغاسالاری عقب‌نشینی نمی‌کند.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 332
نویسنده : کامران وزیری

هتک‌کنندگان شورای نگهبان، خودمدار هستند نه قانون‌‌مدار

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: برخی قانون را برای تامین نظر خود قبول دارند. اگر نظرشان تامین نشد، شورای نگهبان و هیات نظارت را هتک می‌کنند؛ این خودمداری است که به تعبیر قرآن کریم از بت‌پرستی بدتر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: قانون نظارت را برعهده شورای نگهبان قرار داده است که این نظارت استصوابی است و در همه مراحل انجام می‌شود.

وی در خصوص وظایف ردصلاحیت‌شدگان گفت: کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند و یا ردصلاحیت شده‌اند، حق قانونی‌شان این است که اعتراض کنند. هیچکس مدعی نیست که شورای نگهبان و هیات نظارت معصوم هستند.

آیت‌الله خاتمی افزود: عدم احراز صلاحیت و یا ردصلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس است و بدین معنا نیست که فرد مذکور به درد نمی‌خورد؛ چه بسا صلاحیت حضور در مجلس نداشته، اما برای حضور در پست‌های مدیریتی فردی صالح است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به نامزدهای انتخابات که صلاحیتشان احراز نشده و یا ردصلاحیت شده‌اند توصیه کرد امتحان خود را پس بدهند و طوری عمل نکنند که در پست‌های دیگر نیز نتوان از آنها استفاده کرد.

وی هتک حرمت شورای نگهبان را عامل غبارآلوده شدن فضای انتخابات خواند و گفت: این امر زمینه‌ساز فتنه است، آن وقت چه کسی می‌خواهد فتنه را جمع کند؟ آنها که زمینه‌ساز فتنه هستند؟

نمی‌خواهیم آرامش قبرستانی حکمفرما باشد

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: باید مراقب حرف‌ها بود، ما نمی‌خواهیم آرامش قبرستانی حکمفرما باشد. انتقاد و اعتراض کنید اما نه با نیش و کنایه.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان گفت: به عنوان یک طلبه کوچک که شاگرد برخی فقهای شورای نگهبان هستم عرض می‌کنم که حق‌الناس امر بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: اگر به شما اثبات شد که ردصلاحیت فردی مبنایی نداشته است، تاییدش کنید. اینها فرزندان انقلاب هستند و از سوی دیگر کسانی که واجد شرایط نیستند به هیچ قیمت تایید صلاحیت نکنید.

آیت‌الله خاتمی گفت: برای برخی آبروی این و آن مهمتر از آبروی نظام است. شورای نگهبان باید امانت شهیدان را حفظ کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: شورای نگهبان باید قانون‌مدارانه عمل کرده و از سرزنش‌ها و انتقادات نابه‌جا بیمی به دل راه ندهد.

وی همچنین از اقدام سپاه پاسداران در دستگیری ملوانان آمریکایی سپاسگزاری کرد و گفت: امیدواریم این رفتار الگویی برای برخورد با متجاوزان باشد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، سنجیده سخن گفتن را از مبانی اصلی تقوا خواند و گفت: هر پیامکی که برای ما آمد مجاز نیستیم که نقل کنیم. پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) فرمودند در دروغ‌گویی آدم همین بس که هر چه شنید نقل کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بعد از اینکه تحقیق کردیم و خبری راست بود هم اجازه نداریم هر خبر راستی را نقل کنیم؛ چه بسا راستی که فتنه‌آمیز شود.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بهمن، ماه انقلاب است. نسل اولی‌ها خاطرات انقلاب را برای نسل‌های بعد بگویند تا نسل‌های بعد بدانند آنچه به دست آمده، ارزان به دست نیامده است.

نسل انقلاب، امانت خود را به نسل‌های بعد منتقل کنند

آیت‌الله خاتمی افزود: بگویند که ۵۷ سال این کشور شب ظلمانی بود و دین‌ستیزی، اخلاق‌ستیزی، آزادی‌ستیزی و استقلال‌ستیزی حرف اول را می‌زد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: امامی به صحنه آمد که قهرمان و شجاع بود و این قطره‌ها را دور هم جمع کرد و سیل خروشان شدند و این سیل کاخ ۲۵۰۰ ساله آنها را ویرانه کرد و بر این ویرانه، نظام جمهوری اسلامی بنا شد.

وی گفت: مسئولیت نسل ‌اولی‌ها این است که این انقلاب پرشکوه را که معجزه قرن بود، قدر بدانند و این امانت را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص فرجامِ برجام گفت: از مردم مسئول و مقاوم تشکر می‌کنم. اگر مقاومت شما مردم و فرزندان فن‌آور شما نبود و اگر در اراک و فردو آن تاسیسات را نداشتیم، این مقدار موفقیت را به دست نمی‌آوردیم؛ این ثمره شیرین مقاومت شماست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: اگر بخواهیم به آرمان‌های خود برسیم، از مقاومت نتیجه می‌گیریم.

برجام فتح‌الفتوح نبود

وی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفت: باید قضایا را واقع‌بینانه دید. برجام یک موفقیت است و بخشی از تحریم‌ها رفع شده، نه همه تحریم‌ها.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه برجام فتح‌الفتوح نبود، گفت: ما هزینه‌های سنگینی را دادیم. کدام ایرانی در تلویزیون صحنه برداشتن قلب رآکتور اراک را دید و حسرت نخورد؟ این هزینه سنگین بود.

تعبیر شکست و فروختن کشور برای برجام اشتباه است

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: البته برجام موفقیت هم هست که نظام ما توانست برخی شیاطین را از حرف باطلشان پایین بکشد.

وی با تاکید بر اینکه تعبیر شکست را برای برجام اشتباه می‌دانم، گفت: کدام شکست؟ کدام فروختن کشور؟ کشوری که رهبری هوشیار و بیدار مثل مقام معظم رهبری دارد و مسئولان و مذاکره‌کنندگانی که رهبری از آنان به امین، متدین و شجاع تعبیر کرده است، شکست نمی‌خورند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما خیرالشرین را انتخاب کردیم، گفت: باید واقع‌بینانه قضایا را دید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه این موفقیت از جانب خدا بوده است، تصریح کرد: آفت هر پیروزی غرور است. اگر موفقیت را از جانب خدا بدانیم، جلوی غرور فردی و جناحی ما گرفته می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور درست گفت، این پیروزی، پیروزی ملت بود نه پیروزی یک حزب و جناح.

آفت برجام خوش‌بینی به آمریکاست

آیت‌الله خاتمی، آفت برجام را خوش‌بینی به دشمن خواند و گفت: اگر فکر کنیم آمریکا به ما لطف کرده است، دشمن را بزک کرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: طبق آیات قرآن، دشمنان هر چه از دستشان بربیاید فتنه می‌کنند، رنج ما را می‌خواهند و در حرفهایشان دشمنی می‌بارد.

وی افزود: اوباما در حالی برجام را امضا کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا می‌کرد؛ این یعنی اینکه آمریکا همان شیطان ۳۰ سال پیش است.

افراد متمایل به رابطه با آمریکا افراطی هستند

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه کسانی که تمایل به رابطه با آمریکا دارند، افراطی هستند، گفت: آنها خواستار ارتجاع و عقب‌گرد هستند. این افراد نباید به مسلمانانی که مرگ بر آمریکا می‌گویند، تندرو بگویند. این افراد خودشان تندرو هستند و اسلام را درک نمی‌کنند.

همچنین آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه هیات نظارت باید امین باشد، گفت: امین بودن به دو چیز است، اول تسلیم بودن در برابر قانون و دوم اجرای قانون.

وی ادامه داد: اگر کارگزاری بگوید من زیر بار ردصلاحیت‌های شورای نگهبان نمی‌روم و به زیر مجموعه‌اش اعلام کند که شما هم باید بایستید زیرا تقلب شده است، این فرد تسلیم قانون نیست.

وی تاکید کرد: کسی که تسلیم قانون نیست، نمی‌تواند مجری قانون باشد. این فرد امین نیست و نباید در رأس مسئولیت اجرایی باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه کسانی به درد قوه‌مجریه می‌خورند که مسئولیت را امانت بدانند، گفت: دو بینش در این خصوص وجود دارد، عده‌ای مسئولیت را امانت دانسته و  عده‌ای مسئولیت را لقمه‌ای چرب می‌دانند.

وی ادامه داد: آن کسی که مسئولیت را لقمه چرب می‌داند، حرص می‌زند و تشنه قدرت است و به هر قیمتی تلاش دارد قدرت را به دست آورد، اما آن کسی که مسئولیت را امانت می‌داند حرص نمی‌زند و به قیمت کار حرام حاضر نیست مسئولیت را به دست آورد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آن کسی که مسئولیت را امانت می‌داند، تسلیم قانون است، اما آن که مسئولیت را لقمه‌ای چرب می‌داند سعی می‌کند از قانون هم عبور کند. خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: افرادی که مسئولیت را لقمه چرب می‌دانند، وعده‌های دروغ می‌دهند و خرج میلیاردی می‌کنند و حاضرند برای اثبات خود، رقیب را تخریب کنند، اما کسانی که مسئولیت را امانت می‌دانند، دورغ نمی‌گویند و به مردم وعده‌های دروغ نمی‌دهند، خرج میلیاردی نمی‌کنند و حاضر نیستند رقبا را تخریب کنند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نمازجمعه , آیت ا , , , خاتمی , انتخابات ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
عجایب سوره توحید
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: